dilluns, 11 de maig del 2026

El monovolum

Ahir, diumenge, tornava cap a casa caminant. Era tard i el carrer era ben buit. Em sentia tan cansat que només desitjava trobar-me de cop dins del meu llit. I se'm va presentar una oportunitat que no vaig dubtar a aprofitar. Un monovolum vell de color gris estava engegat al mig del carrer. Vaig mirar a banda i banda. No hi havia ningú. Ni dins del cotxe ni al voltant. Vaig obrir la porta del conductor, vaig seure, vaig posar primera i vaig conduir cap a casa. El cotxe feia pudor de fum i el seient era massa tou pel meu gust. Vaig obrir les finestres per ventilar-lo. Al cap de poc vaig arribar al meu carrer. Vaig aparcar el cotxe i el vaig deixar obert, amb les claus sobre el seient. En entrar a l'edifici, quan buscava les claus de casa, una veïna que no coneixia em va obrir la porta. La seva cara em sonava. Em va mirar molt. He deixat un cotxe gris aparcat al costat dels contenidors, li vaig dir. Si vols, el pots fer servir, però està una mica brut i fa pudor de cigarret. Em va mirar i em va somriure. Sempre has sigut estrany. A l'institut mai vaig entendre el teu humor. Crec que tot continua igual amb tu. Bona nit. Bona nit, vaig respondre. Mentre pujava per les escales vaig intentar recordar com es deia. Ni idea. I això que vam passar quatre anys a la mateixa classe.

7 comentaris:

NoName ha dit...

No entenc com pots anar arriscant tant pel món. O tant arriscat. O és que no veus els riscs que no siguin dins ordinadors. En plena merda d'un nou virus mutant vas i prens un cotxe desconegut brut tan sols per estalviar-te una mica de mal de cames...
Renta't les mans abans d'entrar al bloc del Pons. Avui toca estudiar aquests dos caràcters junts (mai no t'ho esperaries!!):
断肠

NoName ha dit...

"Yep, every land based, four limb (tetrapod) vertebrate could be argued to be a fish. If you took it to extremes. And even further if u went back into deep time"

-- https://www.reddit.com/r/evolution/comments/1kyjt9d/why_did_some_homo_erectus_evolve_into_homo/

Pons ha dit...

La memòria es un múscul que s'ha de treballar. Bé, no literalment treballar com un múscul, però ja m'entens.

NoName ha dit...

Si la memòria es un múscul doncs s'ha de treballar com un múscul i ja està, què hi farem!

Peix ha dit...

Al google sortien flors, però buscant una mica més he trobat el significat. Els xinesos són poetes.

Peix ha dit...

Tothom, en el fons, vol ser un peix, tornar a les seves arrels.

Peix ha dit...

No he tornat a veure a aquella veïna nova i excompanya de classe. Som molts al bloc. O potser m'evita. I amb raó.

Creative Commons License